lördag 25 juni 2011

Vesterålen = norr om Lofoten

Vi har vid flera tillfällen sett havsörn men detta är den bästa bilden.


Nu tror ni alla att vi har en molnfri himmel över oss hela tiden men så är inte fallet. Moln, duggregn och cirka 11 grader varmt i luften hade vi både på midsommarafton och idag på midsommardagen. Man förstår att normännen firar midsommar eller S:t Hans dag som de säger, med ett rejält bål. Just nu hittade vi inte bilden men är kommer en annan efterfrågad bild:


Jag står och kontrollerar temometerna före jag skall slänga mig i 10,5 grader och i luften bara nån grad över. Detta är i det närmaste så långt väster ut man kan komma i Norge:Nyksund.


Nu krånglar nätet för oss. Vi har det bra och i morgon skall vi se på valar!!













3 kommentarer:

  1. Låter underbart, tänk att få uppleva marstemperaturer mitt i sommaren..mmmmmm. Hoppas allt är bra med er Nicole och Riki hälsar/skäller. Många kramar Joel.

    SvaraRadera
  2. Fin örnbild! När Karin badar hoppas jag att Morgan tar en bild ...

    SvaraRadera
  3. Fin fågel! Vi har oxå badat i vesterhavet ikväll men det var klart mer än 10 grader!/Karin. lars. stina.

    SvaraRadera